fredag 13 mars 2009

torsda

freda igen, Björkvattnet nästa!!!!
JIPPIE

Igår va ja på Våfflan på studiebesök med AFkursen, de va ganska intressant.
Sen ringde jag Maria å tog med henne till stan för å hämta släpvagnen. Förhoppningsvis så kan vi åka lite skoter i Hillsand nästa helg.
Undrar om Fam. Hulkki/Sandberg vill följa med?
Hoppas de, ska bli kul å se sej om lite i Hillsand, e ju inte ute å åker så mycke där så de e lite spännande.
Men vi gjorde stan lite snabbt igår, va på en massa gubbdagisar för å titta efter en hävertpump åt pappa, men de hittades inte, men de e kul å gå å titta i gubbdagisaffärer.
Åt gjorde vi på Sammuraj, men jag undrar fortfarande vad de va vi åt. De måste finnas nåt som heter kycklningfisk, eller fiskkyckling. För inte va de stekt kyckling vi åt.
Men de va riktigt gott.
Sen va vi å drack lite kaffe (Maria inte jag, jag drack dricka jag) å då åt jag en KILLEVIPP. Jag har halva kvar i en påse på köksbordet. Killevipp e en stor maräng, å då menar jag Stooooor. Men god.

Fick en påse av Kikki oxå, med garn å kantband å ett tyg!! De visste jag inte om men va fint de va, nu längtar jag tills symaskinen kommer tillbaka, jag har två tyger som väntar på att bli hakisar å en massa som inte e färdigsytt. Så nu vill jag sy lite, för Lucas behöver säkert nån ny å så.
Ska ta kort på tygerna så ni får se sen, nu ingen ide när jag har kablarna -förhoppningsvis- i Björkvattnet.

Igårkväll, efter att jag komme hem va de raka vägen till buggen, va kul de e!!! Missa ju första timmen men jag tror jag tog igen de sen, vi dansade till 21å40.
Att de ska va så kul, vi dansade både bugg fuskade lite i jive å sen gammalt. Fick lära oss pariserpolka! men jag minns inge av de. Men vi lär väl fortsätta träna påt.

Måste säga att böckerna jag skrev om förut e så där bra som jag trodde dom skulle va, jag kan inte sluta läsa, å de va länge sen jag ville läsa som jag gör nu, å de e så kul. Jag älskar att hålla i en riktig bok. Men man ska va på humör annars blir de bara fel.

Kramar på er

Jo. de gick hur bra som helst å dra hem min lilla släpvagn, tillåmed backa jag med den lite på parkerningen i stan för vi hjälpte en gubbe å starta bilen. Jag e lite stolt över mej själv faktist!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Familjen Hulkki/Sandberg kan inte åka till Hillsand nästa helg (min syster fyller 50) men jag har själv funderat på helgen därefter eftersom jag nog blir hästledig då. Det är alltså helgen 27/28.

Anonym sa...

jag saknar dej Annica ;-(
//Berundraren