fredag 20 mars 2009

tjohoo

Idag klockan 7 ringde hemtelefonen.
Jag orkade inte stiga upp, har inte hunne heller.
Så då låg jag vaken å funderade om mobilen inte funka.
Men, jag orka inte kolla, va trött.
7.20 ringer mobilen.
Hej, vill du jobba på Gläntan idag, nu på en gång.
Jag hoppa upp å klädde mej i jobbarkläder kollade vem som ringt hem åt en banan sen iväg.
Har vare kul å jobba idag, de e ovant, har ont i nacke å axlar nu, men de beror ju på att man e ovan å jobba. De e ju inte nåt lätt jobb man har valt.

Vem va de som ringde då?
Jo, Bilbolaget.

Ringde pappa å hörde om dom fått tag på han eller om jag skulle ringa upp dom.
Vet ni vad dom hadde gjort?
Lagt på nytt vinterdäck på extrahjulet!
Å jag som sa extra att, väster fram ligger i bagaget.
Dom kom på sej i morse så.....nu e allt bra.
Vilken tur!!!
Men lite roligt e de faktist. :-))

Har åkt till Björkis ikväll, hämta släpvagnen hos Simon å Camilla först.
Vet ni vad jag fick?
Ett par jeans av Simon, Camilla kunde inte ha dom så då fick jag dom. Snälla Simon.
Å han e helt jättebra på å handla snygga kläder. Tror jag ska ta med han när jag ska köpa nåt nytt.
Åsså fick jag två pussar av Arvid.
Min lilla goknul

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Vilken tur du hade som fick min tur :) det dära sjukanmälan som är nu är krånglig :S fast jag fick en direkt analys av en sjuksyrra om hur man botar sin sjukdom det var bra tror jag :)/Susanne