tisdag 17 februari 2009

skotertjosan

Va iväg å skulle hämta skotern. Dom hadde ju sagt att den skulle va klar idag.
Ja men vi far väl å kollar innan vi ävles me släpvagn va säger pappa. Ja de va ju en bra ide tyckte jag oxå, för jag kände nog på mej nåt.
In på affärn, för inte ser jag min skoter nånstans ute inte. FN tänkte jag då.
Går in å frågar om jag va färdig, Nä, säger killen i kassan, så då går vi in i verkstan för å kolla. Då börjar dom just med min.
20 över 16 börjar dom med min!!!!! Då jag skulle få hämta den!!!
Men de va som tur va inte killarna i verkstans fel. Dom hadde fått order uppifrån att göra nåt annat fast jag sto inskriven idag.
Dom va inte så gla i de inte! Å de kan jag förstå.
Så jag får inte tillbaka min skoter förrn imorn då. Men de gör väl inte hela världen då de e så kallt.
Men dom lova ta hand om min lilla leksak. De e bra de!!

Inga kommentarer: