måndag 9 februari 2009

fredan-lörda-månda

De blev dans på fredan, fast jag inte hadde råd å jag skulle till Björkis för å kolla värmen.
Vi tyckte de va för kallt å åka upp så pass sent på kvällen, de va typ närmare 20minus.
Så jag tog å gå på dans iställe.
Ringde Marie å fick komma till henne innan, va några tjejer som bestämt att dom skulle äta innan dom gick ut, så jag ville oxå va me där. De blev tacos å godricka. Mycke trevligt vill göra om de, snart.
På dansen va de lite tjejer som vanligt, å jag blir för passiv å feg när de gäller å bju upp. Måste pusha mej lite mera när jag är ute. Men jag hadde kul ändå. Fick dansa världens härligaste fox med en av pappas jobbarkompisar, har väntat länge på den, å ja de va de värt.
Några av buggarna va ute, dom nya, de va jättekul! Eller så brukar dom va ute men man har inte sett dom förut för man visste inte vilka de va, hmm(?!).

Lörda morgon väckte pappa mej vid nio, de va kallt ute, men smart som jag vare så hadde ajg duschat när jag kom hem där på natten så de va bara å klä på sej å åka till paradiset.
Men oj va snö de va i Björkis, fick skotta oss ner till huset. Kan säga jag ahr faktist en muskel i armen. Den känns!!!!
Jag va dukti å skotta på huset en massa snö, därför tog de väl extra hårt på armarna, men nu kan jag säga att jag faktist har en muskel!
Sen somna jag innan middan mad armarna runt Rumpan å Tassen kom å gjorde oss sällskap.
Fan va bra man sover när man får sova med katter. Kan inte sägas för ofta.

Nu måndag har jag fruse äschle av mej, å jag har ont i halsen. Men fick för mej att ajg skulle laga go mat åt pappa tills han kom hem, så jag skicka han på affärn när han slutat. Jag gjorde kyckling i bitar med steklök paprika tomater spenat å grädde. Sen kokade jag spagetti å broccoli. La spagettin i stekpannan på kycklingen å broccolin på alltihop. Blev både snyggt å gott!!
Jag nöjd å mätt. Fast såsen va godast när de blev kallt å skulle läggas i en låda till senare. Typiskt va!

Inga kommentarer: