tisdag 17 februari 2009

dans dans dans dans dans dans

Jag har ont i benen, axlar å e hungrig å ont i höfter.....

Vi börja 18:00 med Ballroom dansandet.
Fötter på Annica e inte vana att vara i högklackat, men de ska bli bättre.
Å de e ju så kul!!!
Jag dansade både tjej å kille, för de va bara en kille med ikväll å flera tjejer, å jag har ju liksom lova att dansa med Carola så jag träna på killsteg samtidigt som jag tränade tjejstegen. De blev lite konstigt i bland men men.
De gör inge för de e så kul kul kul....!!!!!

20:00
Lindy Hop
Va skönt de va å komma ner på jorden.
De e så stor skillnad på chacha-rumba å lindy hop. Stramt å sexigt mot säckigt å gungit.
Men lika roligt båda två.
Sen har vi ju akro på Lindy Hop å de e lite svårt. Jag blir så feg. Idag skulle vi hoppa upp på killen med benen runt midjan. (Likadant söm Simon visa mej när jag va liten å han dansade desamma. Han kasta upp mej i taket hos farmor å farfar (kommer han ihåg de tro)). De vågade jag fast jag tycker de e svårt. Sen skulle vi göra nåt annat som jag absolut inte våga, "upp i killens famn, han håller i benen och runt ryggen, sen ska han slänga en runt se så benen hamnar på hans rygg, tjejens överkropp är på samma sida på killen fortfarande. Sen ska man hamna på golvet" Jag vågade inte, fast våran stora starka kille lova att han inte skulle tappa mej. Men jag är för feg. Jag ska fundera på de till nästa tisda, då kanske jag vågar.
Men bara kanske.

Nu har jag äte lite, banan å mackor med gurka paprika å ost, så nu börjar jag känna mej som folk igen. Ska bara dricka lite sen ska här sovas å hoppas att man inte har träningsvärk i hla kroppen imorgon. För man använder hela kroppen när man dansar Ballroom. Man håller upp armarna hela tiden så man tränar verkligen.
Men jag har inga muskler de känner jag så jag ska försöka hitta på ett roligt sätt att komma igång med lite styrketräning å så.

Nattinatti

Inga kommentarer: