måndag 2 februari 2009

helgen

Helgen blev ju inte som jag tänkt.
Mådde dåligt, å hadde ont i nacke å axel. Så lördan va jag hemma men på kvällen va jag med på middan å dansa lite.
Vilket kul gäng vi va, två från Villhelmina å dom två ledarna å vi tokar från buggen då oxå förståss. Vi åt go mat som Marie gjort på jobbet, sen lekte vi lite lekar, Emil lärde oss dansa fågeldansen, sen dansa i hela dan ut, ja jag kom hem halv tolv jag.
Söndan låg jag mest, ville ingenting. Men på kvällen va vi till Arvid en sväng, va ju tvungen å se hur de va med sjuklingarna . Dom satt upp iallafall!

Idag sitter jag å gör tja ingenting, har satt igång en tvättmaskin, har tid i källarn, sitter kust nu å äter sallad med mina katter. Rumpan gillar sallad å Tassen äter men lite brydd e han, han tuggar mest, vet inte hur lång tid de tar för han å få i sej lite grann, Rumpan han slukar salladen han.

Vad ska jag äta till midda då?
De e den eviga frågan i de här hushållet. De e ju måndag s de borde ju va fisk men jag orkar inte å de e för sent å ta upp fisk ur frysen.

Inga kommentarer: