lördag 24 januari 2009

storm

Jag e lej. Har lega i natt och funderat på hur jag ska få till en varm och blåsigenomfri filt så jag skulle kunna sitta ute på sjön och fiska. Men va fan, de blåser ju storm så jag sitter inne under en filt iställe å tittar på skidor.
Alldeles nyss komme de en hög skotrar å åkte förbi, men två vände å åkte tillbaka, de såg ju för härligt ut. De va nog samma gäng som åkte förra helgen å då va de fem skidoosar med. Tänk att de börjar bli populärt å köra skidoo igen, inte för att jag tycker de vare klent nångång men jag e ju smart jag!!
Men som sagt så blåser de, östa, så de e kallt i köket å de e inte vanligt. Men både pappa å jag gillar ju å elda. Tur man har spisen, vad skulle man göra utan den?

Sa jag att jag tyckte de såg härligt ut å åka skoter, jag ångra mej, inte härligt i de här vädret!
Dom varnar för 2 decci snö å blåst så jag e gla att jag kan va inne.

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Uscha då int så bra...