onsdag 14 januari 2009

lästa böcker

Nu i veckan har jag läst ut två böcker, den första har jag läst på länge, de e:

LIFTARENS GUIDE TILL GALAXEN
av Douglas Adams
Alla fem delar i en bok. Fick höra av en att den va såjobbig att läsa. Jag har haft jätteroligt när jag läst den, en bok jag kommer att sakna ett tag, bara för att den va så annorlunda.
Hur Douglas Adams har kunna hålle isär allt och komme på allt, de, de e en fråga jag vela haft svar på men ändå inte.
Den e helt klart läsvärd. Läs den!!!!

VARFÖR MÅR VI SÅ DÅLIGT NÄR VI HAR VI DET SÅ BRA? LYCKA
av Nisse Simonson
Fick låna den av Maria, hon ar läst den och fått vettiga förslag av den. Så hon tyckte jag borde läsa den. De e nog den första bok jag läst om just de ämnet, må dåligt. Man vill inte läsa om de när man mår dåligt, men jag tänkte, Jag testar å läsa. Å faktist så, den va bra. Kan tänka mej läsa mera av Nisse. Han skriver normalt.
De e ju inte en vanlig självhjälpsbok!
Men de va mycke jag kan tänka mej minnas å försöka, men jag vill läsa den en gång till om ett tag, å de e nog inte omöjligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller också på med Liftarens guide till galaxen nu. Fast det är måååånga sidor kvar än! Rolig är den definitivt! Som jag skrattade till exepel åt det där Arkivet som låg i källaren längst in i en gammal toalett med varning för leoparder på dörren!!! Verkligen härlig bok!

Camilla sa...

42. Jag säger bara - 42! ;)