fredag 30 januari 2009

bugg å ajaj

Igår va de buggkurs.
Första kurstillfället för nybörjare. Jäklar va dom va duktig!!
De va jättekul å dansa. Mycke nya ansikten som man inte trodde skulle se nere på pelarn, men de e ju bara tufft.
Så efter en timme nybörjar dans där jag växlade hejvilt mellan å dansa kille å tjej så va de dags å träna steg två.
Ja inte för att jag fick träna tjej där heller, jag blev kille. Men de va bra de för jag buggade med Håkan uppvärmningsbuggen för oss tvåare, de gick fort å jag gav allt jag hadde, trodde jag skulle börja spy å svimma å gå allmänt åt.
Å vet ni att ett knallrött ansikte skär sig med ett blont hår?!
Men de kul å dansa kille oxå, fast när turerna börjar bli så att jag inte vet vad jag gör då tycker jag synd om tjejerna jag dansar med. För jag vill ju kunna.

Annars har jag nackbänna. Fick bugga första timmen med halsduken på för att jag skulle klara av å dansa.
Men på andra kursen så blir jag mycke svettigare, de e lite mera fart, vilket kanske ínte e så konstigt.
Men nu sitter jag å vet inte hur ajg ska hålla huvudet. Jag har ont, å ondare får man ju om man inte rör på sej.
Jag hoppas så att de går över till i morn, vi ska ju ha kurs i helgen! Hoppas de blir kul, å att jag kan va med, men jag känner mej inte pigg just nu, å vill inte dansa nånting alls! Å de e väl inte bra, då blir jag ju inte stark å inte får jag nåt flås heller, har inte nåt av dom två sakerna. Skulle tro att jag har ont i nacken av flera anledningar, ett är att jag inte har sove på kudden på flera nätter, vaknar å ligger med huvudet helt på fel sida kudden, inte under men nästan å inte bra alls, två är väl att ja har lite muskler i rygge å nacke, å tre skulle jag tro kan bero på att de kan va lite förkylning i luften.
Men jag hoppas de blir bättre till i morn!

Inga kommentarer: