onsdag 28 januari 2009

psuuuuuu

Ni verkar ha haft lite oligt åt mej å min väskglömska.
Men jag e sån, jag kan ju glömma vart jag lagt maj själv om de e så.
De finns en sak som jag vill ha, (nej Johan inte de;)
De e en sak som man kan trycka på så blinkar de å ringer på den saken man letar efter, alltså en dosa som e kopplad till små mottagare som man kan sätta på nycklar, plånbok å så, så kan man ringa på de man tappat bort.
Men när jag skulle kolla de på nätet på jobbet, de va chefen som sa att de fanns, ja då fanns inte ens hemsidan som stog i boken jag fick låna av henne. Helknasigt!
Men jag ska fortsätta kolla efter en sån, för jag behöver en eller en piga eller dräng som håller reda på mej å mina saker, å ibland mina tankar, för dom far som vinden i snöstorm!

Idag har jag vare en duktig kicka, tvättat lite, fan jag har tros å socktvätten kvar i maskin, aldrig att jag hänger den ikväll, fast de blir ju inte i morn innan jag ska på af, kanske måste. Jag va visst inte så duktig ändå idag då som inte hängt den, men jag har handlat mat å vare till Arvid som e en piggelin å hans stackars mor å far e alldeles förkylda. Men Camilla orkade ändå bju oss på midda, å hon e så bra på å laga mat, alltid gott! Å fast hon inte visste att ajg längtade pasta så va de de vi fick..

Tittade på arga snickaren i dag, har inte orka sett på den gaphalsen förut, tycker han e hemsk, men idag va han riktigt normal, undra om de va för att dom hadde pryo elever eller om de va för att karln i huset hadde hjärtfel. Men idag va de bra. En sak jag gillar med han e att han lär tjejerna att göra saker själva.
Jag hadde funderingar när jag gick lågstadiet mellanstadiet på att jag skulle gå bygg, men när jag skulle välja så blev de inte de, nu skulle jag vilja lära mej mera om trä, å sågar å så. Lära mej bygga å ha mej. Skulle va kul.

Nattinatti på er för imorn måste jag stiga upp å göra mej fin för jag ska på möte med (h)öron från Umeå på arbetsförmedlingen. Tur att jag hör för mycke nu så jag verkligen tycker de e jobbigt, annars är de så lätt till å med för mej med problemet å inte tycka de e så stort problem. Fast de e de. Ett jätteproblem, e så att jag måste ha öronproppar med mej jämt nu, fast jag inte har de, men när jag behöver dom då märks de ju!

1 kommentar:

Anonym sa...

en personsökare eller??