måndag 12 januari 2009

från Rumpan å Tassen

Mjau

Igår (sönda) så fick vi följa med till Hillsand. Mamma sa att vi skulle ta hennes bil så vi fick följa med. De e kul å åka bil!!
Vi fick sitta i tråkbilen. Men när mamma skulle ställa in våran toa i bilen då smet jag Rumpan ut, rakt över hennes rygg.
Jag, Tassen satt snällt kvar, men visst va jag lite sur att inte jag oxå smet.
Men mamma stoppa in Rumpan igen,i bilen.
Men sen hadde visst pappa sagt att han inte trodde vi skulle gå så långt så mamma städa lite i bakfönstret, med luckan öppen då smet vi, eller vi fick hoppa ner.
Gissa vad vi gjorde?

De finns bilder men dom e så suddi, en vi smet in i gräsklippargaraget, sen in i skrotbua, sen under uthuse!!
Gissa om dom fick locka på oss.
Jag Tassen, kapitulerade först, antingen e jag snäll eller så frös ajg om fötterna, jag satt oxå under traktorn, de va roligt, mamma pratar ju om å köra traktor så ofta så jag tor chansen å titta lite närmare på en.
Rumapan blev kvar under huset ett bra tag till.
Vad dom locka på mej!!! Men jag ville va ute, jag tycker de e kul å få titta på nåt annat, å gissa om de e skönt med frisk luft i pälsen.
Men tillslut så fick pappa tag på mej, å han bar mej in i bilen å sen for vi hem.
Hemma e väl ändå bäst, de e skönt å ligga å sova i nytvättad tvätt i soffan, eller vad säger du Tassen?
Mjuaj på er

Inga kommentarer: