fredag 16 januari 2009

kallt

Igår va jag till staden!
Camilla ville ha sällskap in då hon skulle en sväng in på lassa.
Varför åker vi alltid in till stan när de e svinkallt????
Frågade Camilla när jag kom dit på morgon å hon tänkte de samma.
Vi skulle äta på Lime tänkte vi, men icke sa Nicke om de, de stog bara skyltar om frisörer på väg till restaurangen. Så vi gick tillbaka till hissen, där vi börja prata med en grovarbetande karl, han gav oss förslag på matställen.
Frasses i Krokom ska visst va bra!
Men "kina"stället på bussgatan. Sammuraj, de nappade vi på. Jäklar va gott!! Dom öppna inte förrn 11 å vi va där tio i men de gjorde inget, för grannen till restaurangen va en garnaffär, va som å komma in i himmlen, saknade bara lite tyger så har de vare ännu bättre. Men jag va hungrig å man kände lukten från maten så jag orka inte titta efter några "recept".
Sen hamna vi på rean på domus. Hittade två tröjer till Lucas, å en klänning till mej. En riktig balklänning, nu vill jag gå på fest! Alltså "fin"fest. Har alltid vela haft en sån klänning, å på rea så tog jag mej råd. 200kr!
Hemma så va jag sååååå trött efter att jag laga midda å sett på skidskyttet, fast dom sista minuterna va jobbi.
Deblev jättegott maten. Grillad kyckling grädde ädelost tomatpure steklök(smålökar som jag delade i två) spenat,å till de kokade pappa spagetti. De blev underbart gott fast jag va mätt fortfarande när jag kom hem.
Sov ju en sväng, sen såg jag på tv å åt ett äpple, för jag va småsugen på nåt, men de smakade kiss. Fattar inte att ett äppla kan smaka de men så e de. Hadde den smaken hela natten sen. Nu ska jag inte köpa äplen i stan på ett tag, säkert de som va felet.

Va till Maria nu på förmiddan, jag gick dit, i minus 24grader. som tur va så blev de tio grader varmare mens jag va där, men då börja de blåsa istället, nyss drev de efter huset så jag funderar på om vi verkligen ska åka till Björkis. Jag vill men blir de blåst e de ju inte roligt. Jag vill åka lite skoter faktist. Jag e skotersjuk!!!!
Men de märks väl vad vi hittar på.

Kram på er

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha fy va äckligt me ett äpple som smaka kiss.. ja har ätit en colanapp som smaka spya de va int heller så gott.. puss o kram Mössan ofc