fredag 9 januari 2009

hajmal

Idag ringde Maria å fråga om vi skulle ut å gå en sväng. Japp sa ja, bara jag får klä på mej. Nej jag sov inte, jag kom just ut ur duschen.
Jag gick till henne först, vilket chockade! Jag orkade inte ta bilen, de va bara de.
Vi gick en sväng, sen skulle vi in å köpa grädde åt Maria. Jag ställde mej å titta på fisk, tänkte kanske de skulle va bra middasmat. Då hitta Maria HAJMALSfile. Dom hadde köpt de i stan en gång å tyckte de va jättegott. Så de blev de till midda.
Hem till Maria å skriva recept å få lite vittvin till såsen.
Spännande!!
Skulle va pärmos till i gratäng, alltså de skulle ner i en gratäng allsammans. Jag köpte till grädde å nån cremebonjour blandning till såsen. Jag tyckte såsen blev bra, inte riktigt pappas smak, men han åt upp sin fiskbit. Jag blev då så mätt så jag orka inte äta upp allt. Men hur ofta äter jag lika mycke som pappa.
De va kul å testa nån annan sorts fisk, fast alla på konsum hadde äte den. De e väl typiskt!

Annars har jag sorterat tvätt idag, lagt allt i påsar i färg, de blev 27påsar. 27!!!!
Jag fattar inte fast ändå, de va mycke tvätt sen i helgen, å sen rev vi ur sängarna i Björkis å jag har rive ur min idag, ska be pappa ta sin också idag, då blir de 28. hjälp.
Ja de va ju mycke som va enkelfärger som inte passa till nåt, men jag räkna dom också.
Ska gå ner å kolla när de finns nån tid i tvättstugan.
Tänk om vi haft två maskiner ändå, de e ju för klent att vi bara har en tvättmaskin, vi bor ju faktist i ett hyreshus som e tre våningar högt å tre ingångar.
Å bara e tvättmaskin!

Lite klag, men snart e de dags för Lets Dance!!!
Jag skulle åxå vilja dansa som dom, men jag vill oxå ha platt mage, starkare muskler, bättre självförtroende, långt hår, å en massa till.
Men jag kan iallafall bugga ganska bra så de så!

Inga kommentarer: