måndag 5 januari 2009

5e januari

Oj redan den 5e januari! Snart e de här året slut oxå!
Ja jag e väl lite pessemist, men jag känner för å va de just nu. Funderar på att jag ska sova ett tag, e lite trött.
Igår fick jag inte sova min skönhetssömn mitt på dan, så igår kväll blev de inte att jag läste nåt. Är på sista delen av Liftarens guide till galaxen, eller sista boken heter de väl men de e fem böcker i en så....
Tack Camilla för att du sa att jag skulle köpa den.
Har fler böcker jag vill sätta tänderna i, köpte två när jag va till stan å såg Mamma Mia. Å sen har jag en gammal bok som Camilla tyckte jag skulle läsa eftersom jag inte gjort de. Men jag har nyss fått tillbaka läslusten, å böckerna inhandlades i sommras på loppisen här i Björkis.

Jo, tack Camilla, de både värmde å va lite jobbig å läsa att jag va lik mamma, fast Kikki hadde sagt de när dom kom upp oxå.
Jag visste inte att jag skulle bli de, då kanske jag inte bytt hårfärg. Fast vad vet man?

Vi bakade brö en dag. Lasse ville göra de. Så då blev de bröbak. Tur jag hadde Kikki för tror ni inte att mitt knä inte klarar av att kavla. Jaja, jag vet man kavlar inte med knäna, men de blev nån konstig belastning på knät så de svällde upp under knäskålen igen. Men nu känns de bättre.
De blev både glutenfritt och mjukbrö å kornbrö!
Känner mej rik när jag vet vad jag har i frysen i bröväg, (hihi, frysen e bilen just nu då vi inte har nån plats i frysen här i källarn, hihi)

Nä nu ska jag sova lite, de blåser så hemskt så de drar faktist genom fönstret om jag inte har gardinen för. Å jag som fyser så lätt om huvudet, Rumpan kom å ligg på mammas huvud!

2 kommentarer:

Camilla sa...

:) *kram*

Anonym sa...

Enligt Lasse var de du som ville baka;) krya på knät ditt;);) o en rumpa på huve;);) fy