tisdag 4 november 2008

jaha

Ja de blir att jaha. Mitt internet tog å kajka ihop. Trodde jag. Tog å vek modemet igår. sen funka de inte. Så jag tar med de till profilen å vill ha ett nytt, nä vi kollar väl, hihi som vanligt. Vad händer? jo:kom tillbaka med skivan till modemet för jag får inte de å funka här heller. Då tänkte jag, va va de ja sa! Men sa dom oxå, testa utan sladden, kan va där de blive nå tok. Sagt å gjort. Tror ni de funka? Dum fråga jag sitter ju å skriver nu så....

For till Björkis i fredas, de va vitt på backen å i lördags morse såg vi att sjön hadde lagt till hälften. mmmm

Va ute å pona på lite, de va helt underbart väder. Skulle flytta saaben men den va utan batteri å sen koka den. Jäkla bil. Men vi fick till å flytta på den.

Tanken va ju att vi skulle fara tidigt på gravarna å sen åka hem för att åka till staden på söndan, men både pappa å jag tyckte de va alldeles för fint väder så vi stannade kvar. Å på söndan va de dåligt väder!

Men jag har fått till å sticka lite. Till Lukas. En brun tröja med mönster i garnet. Jättefin blev den.
Nu håller jag på med en till, i lite större storlek, men i blått. Samma sorts garn, de e så mysigt. Men de e ett nytt mönster så jag är lite brydd hur jag ska göra framsidan, men de ordnar sej nog när jag har börjat sticka just där.

Så nu ska jag antingen gå å sticka lite eller fara å tanka bilen.

Men jag fryser, längtar till ajg har tage upp mitt nya underställ som kom idag. De e i ull!! hoppas på värme.
Så syster, dina sockar tar jag med när vi kommer till helgen, då jag ska sytt lite!!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du tankade bilen!!;)

Annica sa...

Jag tankade bilen, å stickade! e dukti ibland. Bara jag vill

Anonym sa...

Härligt gullunge;)