onsdag 5 november 2008

bilder å lite prat

Mitt vackra björkvatte i lördags. Isen låg å sjön va lugn. Å va de va vackert den dan, vill inte visa nån bild av söndan för då va de inte vackert längre, fast på ett vis e de vackert med dåligt väder oxå men de får ni se nån annan gång.

Här kommer en bukett med tassar:

Från min otroligt vackra Tass.

Rumpan har litte svårt å ligga fint men e man inte söt så säg. Å man får ligga såhär när man vare duktig å åkt bil ända till Björkvattet. Tass Rumpa Pappa å jag trivs som fisken i sjön där uppe, vilket ni väl fattar när ni såg första bilden.
Rumpan vill säga en sak: Mjae jag gillar å ligga sådär för då tycker mamma jag e extra söt å tar kortpå mej eller håller mej i tassen, fast de gör hon ofta å jag gillar de!!

De här är tröjan till Lucas. Ja den ligger på vardagsrummsmattan men nu e den tvättat å ligger på tork. Den va rolig å sticka, å fint mönster blev de av garnet, syns att de inte stämmer riktigt på armarna men men, De stämmer vid axlarna men inte resten, de va konsigt men bra, blir liksom finare så.

Annars har jag vare till Arbetsförmedlingen idag. Nu måste man söka jobb över hela landet. De e ju sjukt att man inte kan få jobb när man e undersköterska, men de e väl inge å göra nåt åt. Dom på af säger att inom en tre års period kommer många att gå i pension. När jag gått ut till uska så sa dom att inom fem år kommer du att ha jobb med alla pensionsavgångar. De har gått fem år å inte har jag jobb, men inom tre år. DÅ!!
Låter de som jag hadde hört visan förut? Men jag orka inte bry mej.
Nu ska man väl leta jobb. Hur gör man de?
Annars va ja på buggen ikväll. 5 tjejer!!! Jag blev kvar 45minuter för vi prata en massa men, e de kul eller, fem tjejer. Vart e dom där pojkarna!!
Åsså dog datorn nu, eller skärmen å råttan dom dog. Så jag starta om å då funka de visst. Konstigt när lampan för på lös.
Jag blir galen på datorer, eller rättare sagt den här, men den e ju som rolig åsså!
Nu sova, efter att katterna fått lite mat. Mina busiga älsklingar!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bärbara datorer är mycket krångligare än vanliga.. Ja lovar!! Pappas e likadan den med, starta om starta om hela tin.. Sen funkar den!!:S

Camilla sa...

Du är utmanad - se min blogg!

Anonym sa...

Katter o katter!!!
Hur var det att träffa din systers barn ? Hade inte hon fått?
Du har väl hälsat på henne?
Vad heter din kille?
Ha en bra helg//Pär