söndag 16 november 2008

vart ha ja vare

Ja de funderar jag på när jag tittar in på min lilla blogg.
Har inte skrive på länge känns de som, å jag som tänkt så mycke på vad jag ska skriva, "de här måste jag skriva om - å de här måste jag lägga in en bild på" Blir de av, nä de verkar inte så. Å jag som tycker de e tråkit när inte andra uppdaterar sina bloggar, för de e kul å läsa.
Måste bli bättre, men de e mycke jag måste bli bättre på.
Tex, ikväll när vi kom hem å tittat på tv, ska ta vad sen, så städa jag av i vardagsrummet, vad jag e dålig på att stryka tvätt! Hela tvåsits delen av soffan e full av ostruken tvätt. Men jag har städa lite iallafall, ett + fick jag.
Sen tog jag å kollade golvet i mitt rum, hittade en massa kläder som skulle till tvätten, kan väl inte skylla allt på katterna men de e dom som gömmer kläderna under sängen så jag glömmer bort dom, sen att jag lägger alla kläder på golvet, de e en annan femma.
Så nu e toa golvet fullt igen!!

Vad såg vi på tv då, pappa å jag, de va viktigt ska ni veta.
Har ni sett VEM VET MEST?
Lars-Erik Åhren va med i torsdagens program. Å jag glömde se de så de blev till å skynda hem å se reprisen.
Han va duktig tyckte jag, å sej lik. Klarade sej till andra omgången.

I helgen va vi till Björkis, ovanligt va?
De va alldeles (skriver man så, å heter de så, ser konstigt ut) vitt på backen när jag gick på toa halv 8, å de snöa på tvären.
Men vi la tak!
Jag har spikat plåttak. Ja jag spika fast den gamla plåten med dom ganla spikarna i dom gamla hålen, men jag HAR spikat plåttak nu.
Pappa körde Catta på kvälln, de klia nog lite i fingrarna fast han va slut i ryggen å ont i axeln. Han tyckte de va kul å de gick mycke fortare än de skulla gjort med Casen.
De snöa 20cm ungefär på lördan, idag va de fint väder, å jag låg å sov.
Dumma öra!!!

Kan nån ge mej ett nytt som inte e så känsligt för ljud å som inte gör mej irriterad så jag håller på att krypa ur skinnet.
Fast så farligt e de inte dag men de kan bli, de e inge roligt. Jag blir på dåligt humör, vill bara va där de e tyst, å ingen får göra nåt som låter för mycke
Hör våran varmluftfläkt, eller vad den heter, ja att jag hör den som e inne e väl inte så konstigt men den ute på väggen låter som Alfs fyrhjuling. F-N va jag inte sov gott natten till lördan, drömde till å med mardrömmar om den braiga "jäveln"

De va lite avreagering från min sida, känns skönt.

En fråga:
- Kan jag byta namn på bloggen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, du kan byta namn på bloggen om du vill.

Logga in på Bloggers Instrumentpanel (www.blogger.com), och välj Inställningar. Där kan du redigera titel på sidan Grundläggande och adress på sidan Publicering.

Anonym sa...

Jajamen Alldeles stavas det.. Hahaha jävligt ovanligt att du åkte till björkvattne.. Jag vill ju oxå vara där,, o du inte undra på att du har ont i örorna när du går på högljudda fester.. kramis