tisdag 28 oktober 2008

östersund

Bestämde förra vecka att jag å Maria skulle ta en tur till Östersund.
I fredags så ringde jag å berätta för Maria Kerstin å Siw att jag blive moster, å då ville alla följa med till stan.
KUL!
Strax efter åtta for vi, kom tillbaka 22 eller efter.
Hur kul hadde vi?
Jättekul!

Vi började på lassa för de skulle bytas en tid. Å jag va fika sugen.
Sen Domus.
Å stan.
Å där bestämdes de att vi skulle se Mamma Mia!

Pappa som sa att vi skulle försöka ta oss hem medans de va ljust. hihi

Va lite överallt, coop, ixo mm.
Jag som skulle köpa tyg till hakisar, de bidde inge tyg, men mycke annat. Lack till nalarna, en klänning, toapapper, handskar å en plånbok. Mm mm.

Filmen då?
Jo den va bra.
Jag blev kär!!!!! I Pierce Brosnan! Han sjöng SOS, å hans ögon.... Hjälp.
Så ska ni se en film, se Mamma Mia!!!!!

Under dagen, vi åt mat, på nån eastern palace eller vad den hette. De gick faktiskt att äta. Men jag blev mest kär i fiskarna, de fanns tre stora akvarium. Kort på dom kommer sen, dom va så fina så.
Men jag måste ju äta, så innan bion så köpte jag strips å åt. När vi skulle hem så ville jag äta nåt då åsså, men inte fick jag de inte, dom försökte bju på ölkorv, men de ville jag inte ha, do jhar väl kunna köpa någe ja åt. HAHAHAHA
Nä skämt å sider, ja har chockat dom, ja som inte äter nåt skulle ha mat hela tiden. hihi
Sån e jag. Mat ska jag ha, men måste ju va hungrig för å kunna äta.

Men en kul dag med mina "tanter" va de.
Måste göra om de!!

Å kom ihåg å se Mamma Mia

Inga kommentarer: