tisdag 28 oktober 2008

sönda

Vakna å tittade ut.
Svor!
Ropade på pappa!
Då låg det plåt på vebacken. Vebutake ha blåst ner i stormen. Tur att det bara va taket över ven som blåst bort å inte resten av huset, för då ha skrotbua vårte blöt.
Va ut å tog rätt på plåtarna så dom inte skulle blåsa längre å kanske förstöra nåt. Tur att bilen inte stog högre upp, då har den vare sönder.

Men de blåste ju fortfarande att blåsa/storma. Å våra nät då?

Vi fick vänta, vänta, vänta.
Tillslut så räkna vi ut att vi kkunde nog ta upp dom om pappa rodde å jag ejke upp nätena.
2 tog vi upp sen behövde vi vila, å jag såg att tredje nätet va fullt med kvist.
Jag hatar att ta upp nät. De e skrämmande att se när de kommer upp saker ur sjön.

Så när vi tage reda på näten å bure in fisken så vänta vi lite tills vi tyckte de lugna ner sig med blåsten igen, så for vi ut, jag rodde för kvistens skull. Va jag ångrar mej!!
Jag hamna på lann, sen stog vi still. Fick lov å he bak bene å ta spjärn mot båten för å orka hålla båten still i vågerna. De va svartvinn, den e inge rolig. Va helt slut, de bara snurra å jag ville bara svimma.
Å vi hadde ett nät kvar.
HJÄLP
Men de gick bra, de va behagligt på sjön när sista dubble skulle upp.

Å vi fick 9 fiskpaket att frysa in. Va de inte bra eller?

Men vi va inte färdiga å fara hem förrn vid 4. De e ovanligt.

Å sen när vi fare så fick jag ett sms från J å han skriver. Nu e de lugnt i Björkvattnet.
F-N de lugna, ingen blåst, inte ens en vindpust.

SUCK!!!!

Livet e lite orättvist kan tyckas men de e som de ska va!!!!!

Inga kommentarer: