söndag 12 april 2009

snart slut

Ja nu e snart påsken slut.
Igår va de pimpeltävling på sjön (ja vart annart????).
Jag å Malva sto vid grillen, Malva e jätte duktig på dedär med hamburgare. Jag to betalt jag. Kunde de jag!!

Vi sålde alla hamburgare, förutom tre, lite spill bli de ju, jag tappa en å två blev brända.
Å Erik har gjort en jätte bra grill, den va bra, men blir bättre med lite små justeringar.

De va över 150 pers på tävlingen (tror jag), de va jätte roligt med allt folk på isen. Saknade lite folk men de va många som man inte kände oxå.
De e så kuligt så.
Å Lasse å Marianne e såååå duktiga på å ordna.

På kvällen va de fest.
Jag skratta så jag inte fick i mej nån mat.
Så kul sällskap vi hadde vid bordet.

Lotter såldes, å jag vann faktist, en kostaboda skål, en väska å ett årsfiskekort som jag sålde direkt. Så jag gick med vinst igår, haha.

Jag va nykter å körde bil, så jag fick va lite chafför, de e faktist roligt, när inte folket man ska skjutsa inte e alltför dragen.

Synd att alla far hem imorn månda, fast de gör ju jag oxå, men förhoppningsvis så kommer jag upp en sväng till veckan.

2 kommentarer:

camilla sa...

Ser att er påsk också varit underbar! Vi kom som vanligt inte upp något, det är ju hundra ställen man ska vara på och hundra personer att träffa... :)

Anonym sa...

Hahaha förstod verkligen att du sålde fiskekorte!!!;) Och jajemen min pappa kan fixa an o iblann.. Men besviken ja bli när u int skrive att S O du var opp å sjöng en sväng... Puss o Kram vännen // Mimmi