onsdag 8 april 2009

björkvattet

Björkvattnet i sommar!!!!!

Ja jag blir Björkvassbo i sommar, ska jobba i sommar nere på Gäddede.

I måndas va jag ner å pratade med cheferna jag ska ha.
Pirrit men de gick så bra så.
Ska börja i början av juni, sen hela vägen till augusti nångång.
Va kul de ska bli!!!

Jag åkte upp till Björkis i söndas, tog med skotrarna å katterna å en kompis, tänkte vi kunde åka lite skoter. HA!!!
De va tokblött på sjön.
Men de gick ju bra iallafall.

Ska vi ha en gissartävling??
Hur va Björkvassvägen?
Svaret kommer senare i inlägget.

Men de va skönt å va hemma bland fjällen en sväng. Å skotern går i vatten de e bara å konstatera, fast de visste jag ju redan men ville bara säga de

Har beställt en kamera nu!
En Sony av nåt slag.
Ska bli kul å få den, den va lite slut där Micke beställer den, så de e bara å hålla tummarna nu att den kommer fort som sjutton. JAG VILL HA!!!!

Nä nu ska jag sy! Ska fixa förkläden.

Nä jag har inte glömt, även om jag har tokdåligt minne så har jag inte glömt.
Svaret: De e påskföre på vägen, den e tinad å kladdig å spårig!!

2 kommentarer:

Kikki sa...

Vägen är alltså precis som vanligt dagarna före påsk, tur att timmerbilarna inte kört sista dagarna, för då hade den väl inte vare farbar.
kram

camilla sa...

Kul att det gick bra med jobbmötet! Hur bra som helst att du jobbar där uppe i sommar och har det mysigt i Björkvattnet mellan passen!