onsdag 31 december 2008

mössan

Jojo
Jag har lyckats gjort en mössa färdig. Igår kväll bidde den klar, tog väl ett par timmar med avanserat snabbstickande, plus att jag åt chips med ost på samtidigt, mumsigt.
Nu håller jag på att sticka en smal halsduk, tänkte ha en isamma garn som mössan, å knyta den som en slips.
För jag måste nog ha sjalen den vita för att jag inte ska frysa ihjäl. Fast med vädret som vi har nu så kanske de måste bli byxer fast jag inte vill. Om jag kanske tar fleesfilten med mej så "häl je"
Vädret va de ja: de e vittt ute, eller beror de på att de blåser en en massa snö så de sätter sej på fönstret? Ja både och faktist. De e ymnigtsnöfall på tvären i Björkvattne idag, ibland ser vi inte bort till norskan.

Nä nu ska jag sätta mej å sticka färdigt slipsen, så får vi se sen hur de blir om jag använder den eller inte.

Inga kommentarer: