torsdag 25 december 2008

juldan

jaha

Då har julafton gått och likaså snart juldagen.

Igår va vi å tände ljus på gravarna, å handla lite, inte för att de fanns de jag ville ha. (har inte fått nån gravad lax i jul :-( )

Sen va de dags å skära upp julmaten. Tittade inte ens på kalle anka. Satt å försökte komma på hur man gör mammas rödbetssalld. Men de gick inte riktigt bra men enligt pappa blev den ätbar iallafall.

På kvällen kom Johan å Henke å livade upp oss lite. Grogg å godis e inte alldeles dumt. Jag som inte dricker grogg, men de va ju gott ju.



Idag har vi bara tage de lugnt.

Katterna har fått vara ute en sväng, men pappa fick rädda Tassen, han va en sväng runt huset men tog sej inte uppför snöhögen, han bara sjönk ner i snön.

Själv har jag sutte i snön å gjort en snölykta och snöbollar till en till. Men jag blev blöt om händerna, vantarna är inte vattnentäta längre.



Henke bad om lite snöskottning så att Erik kommer in med bilen, så jag fick övingsköra traktor idag, jag tror att jag kommer ihåg hur man startar nu. Men jag vågade inte skotta snön, de e ju vid vägen å diken på båda siderna infarten, å traktorn e JÄTTE sTOR!

Men jag vågade köra ut den ur garaget, men inte in igen.



Nu gör vi ingenting.

Jo jag sitter vid datorn men annars e de så lugnt så, har äte maten sen igår, orkade inte komma på nåt annat. Men ja har inte äte nån skinka, bara dom skivorna till lunch hos maj igår som jag skar mej.

Varför ska man äta skinka efter all annan plock mat? Man orkar ju inte!



Blir nog att äta på mackor senare i veckan i ställe.



Nu e de 2.3 grader varmt och de blåser, men jag borde försöka ta mej ut till snöbollarna så jag kan tända ett ljus.



Knät då, undrar säkert ni som vet hur de e?

Jo de känns, men jag har gett mej sjutton på att idag ska jag inte använda kryckerna, fast de gör ONT nu i kväll.

Tänkte att om jag använder knät kanske de kommer att göra ondare å dom hittar nåt fel.

De e väl så här de blir: antingen bättre eller sämre!



Skotern e inte ens startad. Har vela ut en sväng, kört till Lövik eller nåt sånt, bara för att komma ut en sväng. Å få känna lukten av 2takt! mmmm



Jo jag har fått världens bästa julklapp av Arvid. Min lille Arvid kan de där med julklappsinköp, eller har han fått hjälp av mamma Camilla kanske.

Jag fick ett par sockar, som går på batterier! Dom ska användas så jag inte fryser mina tår av mej. Å de behöver jag, för dom e alltid nästan blå av köld. Nästan så jag längtar tills jag får testa dom.

Har funderat på att jag ska ha köpt ett par själv men inte riktigt vågat, men nu du, ska här värmas!!



Annars e de som vanligt här i Björkvattnet! Paradiset på jorden.
Undrar varför inte flera är här på jul. Flera som har fare härifrån.
Fattar de inte!

Julpussar på er

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du gillade julklappen! Vi tänkte direkt på dig när vi såg de där... :)

Arvid blev jätteglad för sin också, har suttit och klurat och klarar nu de runda hålen samt de avlånga och ibland de fyrkantiga.

Använd knäet - att det gör ont när du använder det är okej, men se upp om du får mer vilovärk efteråt, då har du gjort för mycket och får ta det lite lugnare framöver.

Anonym sa...

Fy va du e dukti som kan starta en traktor själv..:) o ännu duktigare att skriva långa blogginlägg... HJÄLP!!!