fredag 26 december 2008

björkvattnet

FROSTVIKENS VACKRASTE BY

Inte så fint idag kanske, de regnar och blåser, halka hela gårn.
Men de e väl som de ska va, kanske?!
Men förhoppningsvis så blir de bra skoterföre av de här bara de blir kallt igen.
Sjön e svart å vit å ser inte de minsta aptitlig ut.
Fast de spelar ju ingen roll, för jag har ju ont i knät så att jag kan ju ändå inte ut å köra skoter men visst har de vare kul å kunna få ut på sjön en sväng, bara köra lite.

Nu sitter jag inne, har sove ett par timmar idag, e lej å sur å halvettrig. Blev de efter jag sove. Har vela hitta på nåt, men de går ju inte i de här vädre.
Igår gjorde jag ju en snölykta, ljuset blåste ut, å snöbollarna hadde tina jättemycke. Så de blev kanske 5 minuter med mysljus, inte för att de va så mysigt, de blinka, de blev svart, de lös, de blinka, de blev svart, de lös, de blinka de blev svart, de lös......
Har inte ens vare ut en sväng idag, skickade inköpslistan med Johan när dom for på Gäddede.

Plogbiln har kört två gånger så de e nog väldigt halt.

Fy nu skriver jag bara för att ha nåt att göra.

kram på er

Inga kommentarer: