måndag 1 december 2008

låååååångt inlägg

I fredas åkte vi till stan, jag å Leif, han ville ha sällskap när han åkte in, skulle till lassa, så jag fick en chans att titta på Lucas.
Vi träffade familjen på stan så jag fick inte gosa nåt :-(
Men de tog jag igen på sönda, för då tog dom å kom upp till Björkis! Äntligen har jag fått pussa han på näsan!!!

Handlade lite tyg när vi va i stan, så jag kan göra lite andra haklappar, de blir lite tråkigt med samma tyg hela tiden.
Jag köpte två tyg, ett med giraffer, och ett med blåa pingviner och rosa stjärnor. De med pingvinerna hadde en liten fläck ca 30 cm in på tyget, hon skulle räkna bort de sa hon, så jag försto att jag skulle få lite extra, när jag kolla hur mycke tyg jag hadde fåttt extra, en halv meter!
Jag fick en halv meter tyg extra, å jag som skulle ha en meter fick en å en halv. De blir bra haklappar de! Om man inte gör en snuttefilt kanske, fast jag vet inte hur, men man kan ju alltid testa.

I Lördas så satte jag upp julgardinerna i Björkvattnet, blir så mysigt, men jag kunde inte tvätta fönstrena, för de va för kallt. Fönsterputset frös fast.

Va till Johan å Henke i fredas å drack en (flera) Nellys.
Jag har döpt groggen dom bjö på till Nelly. De va mammas grogg så!

Annars har de snöa en massa så pappa har fått kört catta.
Jag körde lite skoter i lördas.

Vi har satt ihop barnsängen och bäbis"gungstolen". Kikki ville ha dom när dom kom upp, å de e klart pappa å jag fixa de till Lucas. Eldade på övervåningen så han inte skulle frysa, för madrassen va ju kall å lakanet va kallare så de behövdes.

Sen hem å göra ingenting, De e ju indragninger på kommun så dom ser hellre att personalen går kort än att dom tar in vikarier. Å får man en dag så får man en kort kort. Men man får väl va glad att man kan sy!

Men imorn ska jag iväg å gå med Marie. Å få träffa hennes katter å hund å kanin. Ska bli kul å träffa henne, de va så länge sen vi jobba ilag, å inte har vi tage oss i kragen för att träffas.

Kram