måndag 22 september 2008

tillbaka till verkligheten

Jag började jobba idag, efter 2 veckor förkylning och innan de va ja ju visst ledig en vecka för då va de älgjakt. Jo jag har jobat en dag mellan där, sen har jag sove i dagar!!
En som blev sur i morse de va Rumpan, hon han den det är van att jag e hemma på morgon, så när jag gick å klädde på mej kom hon med svansen i vädre å ville mysa i sängen. Jag blev nog lite lessen jag åsså, de har vare mysigt att somna om.
Å inte sov Rumpan hos mej i natt förrn efter 2 :-(

I fredas fick vi tårta, va in till Simon å Camilla, å Simon fyllde år i torsdag, men då orka vi inte åka till han, för förkylningen, både pappa å jag. Men i fredas åkte vi dit, vi svängde in en sväng, va i Hilla i helgen. Arvid va gla som vanligt, gjorde världens roligaste min, bara jag å Simon såg den, men jag skratta så jag vred mej på soffan. Han e för söt.

Grattis i efterskott ska man väl säga då, både till Simon å min andra kusin Tomas.
GRATTIS GRATTIS

Jag klippte haklappar i helgen, två olika modeller i världens sötaste tyger, ett är gulligt och det andra är så urbota sött.
Nu ska jag sätta mej å sy ihop å sätta kantband på, (hur gör man de) men jag är så trött å jag vill sova, men åsså sy. Längesen jag satt vid symaskinen.

Åremösserna tar tid, har två beställningar, eller tre rättare sagt, men en är färdigstickad men inte ihopsydd. De värsta är att jag inte kan sticka när Rumpan e i närheten, hon älskar garn, tuggar av det, å Milano garnet går av lätt, å drar Rumpan i garnet så går det av. Det har hänt!
Det finns många nya färger i år, SysterYsters svärmor hadde köpt Mammarött. Har inte nåt bättre namn på de, men riktigt rött, så som mamma ville ha de!!

kram kram

Inga kommentarer: