torsdag 11 september 2008

rumpan

Pappa stoppa Rumpan i en diskbalja igår. Ställde den på vågen, å den visade på 2135.
Den e lille e stor nu!!
Rumpan ligger på klätterställningen och sover nu.
Tänk om man va katt, få sova så mycke man vill å sen bara ligga å tvätta sej å få mat serverad. Livet måste va underbart! Iallafall för dom katter jag känner.
Har jag skrive om att vi va å hälsa på Katterna Holmkvist. Tre stora ragdoll katter, ja ja, tjejen e inte så stor men killarna. Vad min Rumpa blev liten.
Men där e tre katter som mår som några prinsar. Jag skulle vilja bo där!!
Jo nu tappa jag tråden, blir så när man ser på tvn samtidigt.
Ragdoll bruden tyckte att Rumpan va en inkräktare, hon lät långt ner i halsen när vi satt på soffan i godanro, eller, Rumpan kanske satt å tittade på tjejen, lite för intensivt.
Men han fick en kompis iallafall som busade emd han.

Nä jag kommer inte ihåg va katterna heter. Jag har inget minne för namn.
Umbra, de heter tjejen iallafall.

Tur att Rumpan blev en Rumpa för de e ett lätt namn å komma ihåg. Tänk om jag skulle glömma vad min egen katt heter.

Stutz å Catalina kommer jag åsså ihåg, vet inte varför. Kanske för att de e ovanliga namn.

Hmmmm.....
Om jag skaffar barn, måste jag då döpa dom till nåt konstigt för å komma ihåg de då?

Tänk på de Kikki!!!

Inga kommentarer: