söndag 14 september 2008

förkylt asså

Jag har ju vare hemma en vecka för jag hostat, nu har jag fått fiktig rinn snuva, de sitter i bröstet och i bihålerna.
Fan va lej ja e.
Vi vare på begravning i fredags, pappas farbror. De e skönt å få gå på en begravning åt nån gammal. Förstå mej rätt, jag tycker inte att de e roligt att gå på begravning, men har vare på alldesles för många där de vare yngre som man ska säga adjö till. De e inge roligt, lättare faktist när man fått leva över 90 år. De känns lättare faktist.

Sen åkte vi till Björkvattnet, skulle ta upp pärena. Dom e uppe! Men jag har inte orkat nå mycke i helgen, jag har bara snyte snyte snyte.
Snyte å sova, snyte å sove. De värsta e väl att jag har smitta pappa. Jo jag glömde att jag hostat, hostat så jag har ont i bröstkorgen.

Rumpan e för gulli, han har hålle koll på mej hela nätterna, han tycker inte om att jag hostar, men står ut under nätterna.

Marie hadde vare på dans i helgen, hela helgen. Hon ringde å hälsade från en pojk. Gu va jag kännde att jag saknat att prata med henne.
Å nu vill jag börja dansa lite extra, de lät för roligt å träffa folk.

Bara jag kan bli frisk nångång....

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, ta och bli frisk så du orkar hitta på nått skoj ;).
Såg att det var convention (heter det så?)i Östersund till våren.
/Systeryster