söndag 1 juni 2008

björn??

Vi åkte till Hillsand i lördags.
Skönt å va ute i solen å jobba, tycker inte om å va i lägenheten på helgerna.
När vi höll på å pona på ute säger pappa: e dedänne björn som vissel i raman, (ja typ så sa han på min dåligt skrivna jämska).
Tro att jag blev rädd. Jag som trodde de va en fågel som vissla. Men jag skulle tro att han hadde rätt, varför ska jag misstro han, vi ahr ju björn runt knuten.
Men för att jag skulle få mera steg till stegtävlingen vi har på jobbet så ville jag ut å "yxa" ved. Får omräkna olika aktiviteter, som hårt trädgårdsarbete, till steg.
Å va dukti jag va, jag e ju inte så van å hålla i en yxa men de gick bra, bättre gick det när pappa sa: vänn pån å drämm till uta bara f-n. Va jag tog i, tänkte på allt å alla jag va sur på, å jäklar va de gick gott.

Men inte sov jag bra inatt fast jag hålle på med kroppsarbete en hel dag. Jag har svettats å vride mej som en tok hela natten. Å när jag vakna börja jag tokfrysa. Sen har jag fruse nästan hela dan.

Undra om jag håller på att få pappas förkylning?

Inga kommentarer: