lördag 7 juni 2008

badat

Ja just de, jag har doppat mej i Björkvattnet, idag! Trodde de skulle vare kallare, de e ju faktist en fjällsjö! Men de va ju inte så dumt, fast de va kallt om fötterna.

Nu är iallafall pärerna i backen, pappa å våra underbara "pantertanter" i Björkvattnet hjälptes åt att sätta dom igår.
Vad gjorde jag då? Jo jag låg tills sängs under filten med värk i magen.

Men idag va jag bättre så jag har sutte i solen, å bara myst. Vill försöka bli lite brun, men de går lite sakta tycker jag, men de e nog bra de, smörjer mej med solskyddsfaktor varje morgon.

Tvättade bilen åsså idag, tre gånger tror jag, varför i hela världen köper man e svart bil?? De va inte roligt å va duktig, gno å skölja, å sen när biln torka så va den alldeles fläckig.
Men jag e nöjd över bilen annars, för jag har bra ac i den, behöver inte svättas, fryser nästan hellre, de e ju skönt såna här varma dagar.
Tänk att det vare varmt så här länge. Kan tänka att det blir regn med början av v29 för då har jag semester.

Inga kommentarer: