måndag 21 juli 2008

myspys

Just nu sitter pappa å Sally i fotöljen å myser.
Ja jag har blive med katt.
Fick hämta henne i fredags, stackars Sally, de första hon får göra är att åka bil 16 mil. Vi åkte direkt till Björkvattnet. Hon va så snäll hela resan, satt i knät från början men ville in i buren efter vi stannat till i Hilla å visat upp henne för Camilla Arvid å Simon.
Men visst va de spännande första dygnet, oj oj oj, hon åt ju inte nåt. Men nu äter hon å går på toa som en stor tjej. Jag är så stolt över min lilla bäbis!!
I två nättter har hon komme å sove hos mej i sängen på efternatten. Gooooos! Hon har blive orolig å då har jag hämtat henne å gosat å busat, sen har vi sove.
Pappa har blive av med alla stolar han brukar sitta på, hon har bestämt sig för stolen i köket, idag tog hon fotöljen av han. hihi... Undra vad hon kommer att ta sen?
Från att ha vare feg, kutar hon nu runt i huset som den kattunge hon är, synd bara att vi måste börja om i Ström, å på Hilla. Men de kommer att gå bra, min lilla tuffing klarar de.
Jag tränar henne att gå i band, eftersom jag inte vill ha henne ute i Ström å jag vet inte hur jag ska göra på helgerna här uppe, hon ska ju med hem på söndagarna åsså. Hon bryr sej inte så mycke att ha selen på, de e tur de. Idag va vi ut i blåsten å titta på när pappa va i päråkern, sen låg vi å mös i solen. Tur de va någorlunda torrt så jag kunde sitta på gräsmattan. De har liksom inte varenå vidare väder här. Men de gör ju inge när man kan va inne å mysa med Sally!!

Inga kommentarer: