torsdag 24 juli 2008

åka bil

Igår åkte vi bil. Från Björkvattnet till Ström tur å retur! Vi hadde glömt lite grejer som vi behövde så de va ju bara att åka. De va inte nå speciellt väder så de gjorde inge att vi åkte.
Pappa va i Päråkern innan med Erik Henke å Persson, dom rensade å hadde sej. Jag? Ja jag satt inne jag. De va ju kallt ute ju!
Sally va jätteduktig. Satt mest i min famn, de e lite hoppigt å hårt att ligga i buren efter grusvägen.
Såg björnbajs innan våran infart i Hillsand. De va när vi åkte ner, så vi åkte samma väg upp. men inte såg vi nån björn inte. En älg å en hare va de vi fick se.
Idag har jag lega, ont i halsen å har tappat rösten. Gosat med Sally fick jag, för hon har lega i min säng hela tiden.
Nu sitter hon mitt knä och är nyfiken på knapptryckningarna.

Till Elin och Nova:
Jag saknar er massor!!

Inga kommentarer: