måndag 21 maj 2012

i helgen va jag och pappa till underbara paradiset björkvattne.
sättpäran skulle upp och vintern skulle bort. fast hälften blev kvar.
lördakväll va vi på djursafari, några hönor, en full sjö med tillhörande överfull bäck, jättebjörnspår, annars va de ganska dött.
hemma på gårn igen stökar vi på med lite grejer, helt plötsligt ser jag ko med kalv nere på lägda. dom går där och äter i godanro medans pappa å jag pratar och tittar på dom. Jag hämtar kameran å tar kort på dom, kalven leker tittut bakom ett träd med mej å kameran, står å småglor på mej lite fint=)
Så e de hemma hos oss i fjällen, inte ser man vilddjuren ute efter vägarna inte, fast dom sett björn-men de e ju andra de, man ser dom hemma på gårn, i godanro=) Häftigt!!
Ja dessa älgar bor nog hemma hos mej, såg dom redan i höstas å i vinter, riktigt kul.

Annars så snöade de varje dag, söndan va värst. Å jag mådde inte alldeles bra, men Rumpan ville ut å han brukar inte va ute så jag blev lite brydd, men han fick ta på sej selen å kopplet å ut vi gick=) han e inte så duktig på å gå men han e snäll fast han inte e van å gå in sele.
Tassen fick oxå komma ut, men han e ju en jägare så de blev lite svårare när han kom på att jag e ute å de luktar möss. Vi fick gå in igen=)

Idag sitter jag inlindad i filtar med huvevärk å fryser. Undrar om de blir lunch nu=) hör hur det skramlar i köket. En smörgås skulle inte sitta helt fel just nu, jag tror jag behöver de + alvedon

Kram

Inga kommentarer: