fredag 13 april 2012

Jo Påsk blev de i år oxå.
Fast  inte som vanligt, jag jobbade lörda sönda månda å tisda.
Torsda kväll drog jag å min Erik till Björkvattnet för lite skoteråkning på fredagen.
Men natten blev kall då jag inte vågade elda i kamin å elementet funkade inte riktigt som de skulle=)
Tur E e lite mera stark än mej, han fick till kamin så vi kunde elda. Sov gott gjorde vi tillslut iallafall, många täcken å filtar e inte dumt=)
Fredagen åkte vi upp till Fossdaln med systeryster och familj, skulle fiska lite tänkte vi. Men vi tog å åkte skoter iställe, så fisken fick va kvar i tjärn.
Lucas å T fick varsin, när vi satt å fikade, fast jag hadde visst glömt å packa kaffepannan. hihi
Lörda morgon körde jag hem å på jobbet, tur de va sur väder när jag for=)

Sönda kväll åkte jag till Svaningen till Erik å hans familj, fick fiskmidda, Gu va gott!!!
Aborre-panerad, stekt öring å röding, nyfiskade!!!
Tack tack.

I tisdas tog vi å drog hem till fjällen igen=) älskar mitt fjäll.
Varmare va de i Torestuga den natten för pappa han kan elda han!!
Tjejerna va med oxå, kul kul, å deras farmor hade stoppat spel i påskäggen. Gissa om vi hadde kul!!
Skoteråkning å fiske på onsdan, trötta männinskor som spelade spel på kvällen. Solen sken å de blåste men inte mer än att de va hur skönt som helst å va ute.

Torsda va de dags för korttagning på Yamahan åt E.
Skulle visst ta kort på mattan hans=)
Tredje korten när jag ställt mej på rätt ställe så fastnade han mitt i bild, på bakrulln!!!
Hur fränt som helst!!
Å att jag kunna ta ett sånt kort e ju helt otroligt!!

Nu e de dags för jobb igen, suck å stön, bara för att jag e trött!!
För de e kul å jobba å jag e glad att jag har fått ett vik som räcker lite, snart inne på tredje schemaperioden=)
Hur glad tror ni att jag e??

Nä nu ska jag reka till mej lite å ta reda på hur de e med Spirre, ska börja kolla schemat om man ska ta och införskaffa sej en ridlektion snart.
Jag har drömt o han inatt, men då va han brun å liten å skulle ligga i knä på mej. Haha, han e ju stor å vit!! Men jag tar de som en pik att de e dags å pussa hästmule igen=)

1 kommentar:

Camilla sa...

Jag tror att du sammanblandat Spirre med Märeths katt som också heter Spirre... ;)

Men jag rider honom igen så det är bara att säga till när du är sugen på lektion!