söndag 26 februari 2012

Jaha

Finväder

Ja, idag å igår borde man ha tillbringat på en skoter i timmar, istället åkte jag bil till Hillsand å kollade på vårat snöiga tag, helt livsfarligt å kliva upp på så jag hoppas de tinar bra nu idag så de far.
Idag, sitter jag här, å tittar ut på solen, kanske ska gå ut en sväng iallafall, titta på solen, de behöver jag, men jag vill ju åka skoter. Men jag tror min rumpa säger nej nej nej.
Tror inte de blir nån rolig vårvinter för min del, inte om jag ska ha så här ont.
Men jag ska börja jobba i slutet av veckan iallafall, jag blir ju bättre för var dag som går.

När jag va till Hillsand skrev jag upp resten av mina böcker (fattas fortfarande en del, vetta sjutton vart jag lagt dom)
Fick ju en hel del efter farmor å farfar. Dom ska bli intressanta å läsa, en del e så lästa så pärmen e mer sönder än hel! =)

Just nu läser jag ju Rosens namn, å jag mitt dumma huve tog å googla på författarn p vips fick jag reda på hur boken slutar.
Men inte inehållet, som tur va.
Men hur knäpp får man va när man skriver hur den slutar??
Men jag läser å myser å fattar ingenting. Ja de e rätt, jag fattar inte å hinner inte med i vändningarna som texten tar, men bra e den.

Bakade kakor igår.
Ivar N brukade baka så himmelskt goda kakor, havreflarn med chokladsmörkräm, så MUMS.
Sånna blev de, å jag lovar, jag skulle våga bju han på dom för så bra blev dom faktiskt!
Jag =glad
Jag har funderat i många år hur han gjorde dom, nu vet jag å gott blev de.

Men nu ska jag, vila rumpan.
Kram

Inga kommentarer: