torsdag 3 september 2009

b-vattnet en snabbis

Igår va de meningen att efter ett besök på arbetsförmedlingen, som inte ledde till nåt-som vanligt, jo de finns typ 5000 arbetslösa undersköterskor(eller liknande) å bara ca200 jobb- Ja vart va ja, jo, efter de vid 2 skulle vi åka å titta på traktorn i Björkis. Men som vanligt så blev de lite tok. H som skulle titta på traktorn, han va tvungen å titta på ett jobb till, som tog till 4, så vi tappade två timmar, men som tur va va vädret med oss så de va klart å ljust länge. Sen att traktorn dumma sej när vi skulle starta den de fick man väl räkna med.
Sen for vi hem efter nio, till tråkiga Ström.
Va dum man e egentligen, man lämnar ett paradis för Ström.

Annars har de vare en lugn dag, fast jag e sååååå choklad sugen.
Å vet inte vad jag ska äta.
Så jag måste nog gå på affärn.
Fast jag har inte nån lust, åsså har jag lovat att jag ska gå varenda dag.
Så en promenad, köpa choklad å midda å sen en stund med chokladen i soffan, de låter väl inte så tokigt
Eller så gör jag fisk i folie för de har jag hemma, å de e ju gott, å man behöver inte bry sej så mycke.
Sånt gillar jag: fast de e kul å laga mat ibland men mest inte alls.

Kramisar på er

1 kommentar:

Anonym sa...

haha aa fy fan att man lämnar paradiset för ström, kan inre fatta det?;) haha lr koka korv med plast;)