måndag 21 september 2009

allt å ingen ting fast ändå en massa bra

De va länge sen jag hadde datorn i sängen, men nu e den visst där, så då kan man ju skriva ett sent inlägg då.

Nyss tittat färdigt på ncis, å borstat tänderna, så gentligen så borde jag sova nu, eller iallafall försöka med huvudet på kudden, men nu sitter jag å myser med täcket över axlarna å skriver iställe.

Har lekt i päråkern i helgen, länge sen vi haft så här mycke pärer tror jag, vet inte vad jag ska göra med alla, men man kan väl baka kanske till jul å iallafall till påsk. Då ska de va pärkavring!!!
Inget julbord utan pärkavring, å åka skoter å fika utan de e nästan anmälningsbart.

Blev inte nå många svampar i min korg, pappa ville inte eller han skulle inte ut å kuta så långt i skogen så vi tog bara de närmaste ställena, men de e visst många som vet om dom, för de e stora stigar i skogen! Vilket betydde ingen svamp på lilla jag.

Men jag har vare duktig idag iallafall.
Jag å Carola!
Vi har lappat bilar inför buggstarten på torsdag.
Vi måste få folk å komma å dansa med oss, för Gammeldansarna = Strömslaget har oxå startat en buggkurs, å vi i STRÖMSUNDSBUGGARNA (heter vi så, nu blev jag osäker) vill så klart att alla dansar med oss.
Så funderarna nån på att börja så kom till oss på torsdag kl 19:00 på PELARN!!
Alla är välkommna så klart. (jag får ju va där, hihi)
Å vi ska ut en sväng i morn oxå å terra bilarna på byn, de behövs tror jag, man hör att folk vill dansa men de e som om ingen riktit tar reda på när de e nåt å så så då e de nog bra att vi visar av oss lite.

Annars har jag sutte i soffan som sagt å tittat på tv å virkat. De blir nallar nu, fast dom e jobbiga å virka så blir dom såååååååååååå söta.
Har virkat allt utom fotsulorna, så de blir imorn, med stoppning å ihopsyning, jag längtar. De svåraste e å få nåt bra ansikte på dom, de tar tid innan jag vågar göra de. Sy nos å ögon!!
Man vill ju att som ska bli söta oxå!!!! JU!!!
Har tv nallar som inte har några ögon å nosar, dom måste oxå få de.
Ja de märks att jag e lite feg å göra de, men.....jag måste ta tag i de, snart!

Nähä, kanske man ska natta sej själv nu!!

Puss å nattinatti

Inga kommentarer: