torsdag 25 juni 2009

Nu går de frammåt.

Eller, jag sitter mest i soffan eller på bussen eller hos pappa, hihi

Nä men pappa har fått komma upp på hjärt-avd, idag va jag inte dit, (mensvärk) men han vill ha ett korsord, så de börjar bli bra dehär känns de som.

Men än är det nog länge kvar innan jag får hem min pappa, för han e branå slöck, men han vill saker så då e jag gla.

E lite ledsen över att han inte får va kvar på iva, för där va dom helt underbara. Där han e nu har dom bara ignorerat att han klagat över sitt knä så han har inte fått mera än alvedon, på dialysavdelningen fick han starkare saker då han sa att han hadde ont. Dom visste inte om de sa dom på avd men de va de enda han klaga på när dom fråga om han hadde ont nånstans, å jag berätta de oxå. Så jag e sur på dom.
Känns inte så bra men va ska man bli då när dom inte lyssnar. Sjuksköternan sa att han skulle tänka på benet, de sa han när han flyttade upp pappa, varför gjorde han inte de då?????

Men huvudsaken e väl att han mår bättre min lilla pappa.

Nu ska jag ta kort på katterna så jag får ett bra kort på dom å ge pappa. Kanske har skulla haft ett på Arvid oxå, de får jag ordna sen.

Jag har stickat tussar jag i ren förtvivlan sen pappa åkte in, 16 st har jag fått till tror jag. Nu måste jag börja lämna in mina saker nånstans, men jag tar mej inte ner på slöjdmässan för jag åker ju till pappa varje dag, nästan, idag har jag bara sutte still å tyckt synd om mej.
De får man göra när man har ont i magen. Som tur e, de blev inte en jungfrufödsel nästa år.
Imorn åker jag in till staden igen.
Har övergått från bil till buss nu, för första gången i mitt liv så har jag ett månadskort till bussen, de blev visst billigare så å jag behöver inte va rädd för å somna när jag ska hem, vilket jag inte kommer å göra men jag e trött ibland. Men jag har ju så lätt för å må dåligt så de e jobbit å åka buss, inte bara för åksjukan utan för jag måste passa tider oxå, å stiga upp på morgon.

Men de gör jag så gärna, vill va med pappa så mycke som möjligt.

Inga kommentarer: