lördag 27 juni 2009

fredag:
TOKHETT!!
Va tidigt på bussen, tio över åtta satt jag på den, skulle på expo med systeryster innan jag for till pappa å hälsa på. De va inge kul å bra på expot.
For till pappa Kikki jag å Lucas. Va mycke piggare han har blive, sist orkade han inte lyfta armarna nu petar han upp glasögonen i pannan.
Vi va där en stund sen åkte Kikki hem å jag gick å handlade lite åt pappa, han ville ha en radio å en rakapparat. De fick han och polly. Han älskar polly, å de e gott, å jag menar, precis som han sa, choklad de e nyttigt de.
På bussen hem höll jag på å dö av värmeslag, åsså stanna han bussen i Hammerdal så vi inte hadde nåt luft alls på bussen.
När jag gick hem så kom Simon å Arvid i bilen, stannade å kidnappade mej.
"kom med, hopp in i bilen, vi ska ut å äta i de fria"
Vi hamnade i båten, har inte åkt båten förut. Titta på bilderna så förstår ni att jag va glad att jag blev kidnappad, å slippa bussen å värmen i lägenheten. Å de va synd de e fel sida på månaden å att jag inte hadde rätt klädsel, för de va badväder å varmt i vattnet.
Tack för en underbart härlig kväll








6 kommentarer:

Anonym sa...

Man har alltid rätt klädsel för att bada, eftersom man inte behöver klädsel för att bada...

Elisabeth sa...

Ser ut som en härlig dag! =) Må gott !

Elin sa...

Vilken fin bild på dig!Finaste Annica! blev så glad då jag såg den så jag får tårar i ögonen! Får åxå tårar i ögonen av att höra att pollypappan mår bättre! kram!

Annica sa...

tack elin, värsta e väl att jag själv tycker jag e fin på bilden. haha. Å pollypappa mår ännu bättre idag enligt syster.

Å anonym, jag tror du missa förra inlägget, så förstår du varför jag inte bada, annars så har jag nog hoppa i, så knäpp e jag, med eller utan klädsel!!

camilla sa...

Tack själv för att du vill komma med! Jag var väl inte så uppåt med feber och allt men det var bättre än att ligga hemma.

Och så dög jag ju bra som fotograf ser jag på kommentarerna.. ;) Du blev jättefin på kortet! :)

Men bilden på Arvids små knubbiga fötter får en mammas hjärta att slå dubbla slag.. :D

Mimmi sa...

Skönt att se dig glad vännen:) Och att Pappa din mår mycket bättre idag enligt syster din känns så fantastiskt att höra så jag vill hoppa runt på gräsmattan. Men vad grannarna säga? HIHI.. Kram