fredag 5 juni 2009

borde

Jaha.....

Jag borde packa

Jag borde bära ut saker till bilen

Jag borde....men jag orkar inte. Gick på byn nyss, jag e alldeles skakis.
De va skönt å få frisk luft, men de va jobbigt å gå, å speciellt i motblåst.

Tur att jag har börjat lägga saker i högar. För jag har inte orkat packa allt idag, då har jag trynat ihop i ett hörn å drage en filt över mej, med tårar i ögonen.

Sen har jag panikångest, den märks på kvällarna å när jag ska sova, men de e väl inte så konstigt att den kommer nu. Jag ska flytta över sommarn å jag e mörkrädd å tycker inte om å va hemma självsjälv. Så jag kommer att känna av den mycke men jag trivs ju där hemma.
Men jobbigt nu när jag e så förkyld att jag inte orkar med nåt, inte ens att katterna kommer å kurrar i öronen. De e jobbigt å de låter högt. Fast de e ju sååååå mysigt.
Å bästa medicinen mot panikångestatacker e en bra bok å en Rumpa i ansiktet å en Tass på benen. MYYYYYYSIGT å man blir sååååå lugn.

4 kommentarer:

camilla sa...

Oj, här var det tungt och lessamt på flera sätt.

Inte så kul med förkylningen men den ger sig säkert till måndag, du får lov att ta det lugnt i helgen och hålla dig till de tre V:na - Vila Vätska Värme.

Ångest över att flytta "hemifrån" är naturligt, grubbla inte över det så mycket utan fokusera på varför du sett fram emot det här! Fokusera på det positiva!

Anonym sa...

Varför ville du inte ta emot min lilla ros?
Jag hade funnits där för dej nu och för alltid ;-(
//Beundraren

Kikki sa...

Du beundraren, tror du måste ge dig till känna så du eventuellt kan få chansen att finnas där för henne

Elisabeth sa...

Tar du med dig katterna? dom brukar vara fina sällskap. Det tyckte jag när jag bodde själv i början...