tisdag 12 maj 2009

steg

Jag har komme på att jag ska försöka gå 20tusen steg.
Har jag sagt de eller?
Jaja. Jag tänkte jag skulle testa göra de på torsdag då jag ändå ska bugga på kvällen, lite gratis så jag inte ska behöva traska hela dan tänkte jag.

Så fick jag följa med P å hans syster med pojkvän igårkväll på promenad.
Ajaj, jag vet hur fort han går, tänkte hjälp men klart jag ska med.
Vi travade lindbergsbacken upp i snabb takt, jag längtade tills vi va färdig med den för då visste jag att jag klarar vad som helst för de går mest nerför sen.

När jag va hemma igen hadde jag ungefär tre tusen steg kvar till 20 tusen.
Alltså de jag tyckte skulle va svårt, va inte så svårt, med tre tusen för lite.

Bara å vila fötterna som inte mår bra sen i helgen, sen ta nya tag.

Pratade med min syster sen för å berätta vad duktig jag vare. Då visade de sej att hon går i veckan cirkus 90 tusen steg!!!
E söster mi gä-hur stavar man till galen på jämska?
Fast hon är ju med på stegtävling på hennes jobb , å hon vill va värre än sina medtävlare, så hon gör inte nåt annat än å går runt med hund å barnvagn.

Kommer aldrig att gå mera än henne nångnång skulle jag tro. Å jag skulle vilja ha en vecka som jag kan skryta över att jag har mera steg än henne. Men de e nog en önskedröm!!

1 kommentar:

camilla sa...

Fast 90 000 steg i veckan är ju ca 13 000 steg per dag och det har jag en kollega som gör jämt... :)