torsdag 21 maj 2009

några bilder från fjälls

Portfjelle, inte alldeles snöfritt än, men ack så vackert!
Jag gillar bäckar, hoppas på många fina bilder med nya kameran.
Vitsippor, de finns i massor här uppe nu, så fint så!!
Mitt växthus!!
E de inte fint så säg?
Undrar bara vart jag ska sätta de, för just nu står de i vagnsbua på en släpvagn.
Ska iallafall få va hus till mina tomatplantor å en pyhsalis planta i sommar.
Litet men sött


Annars så skiner solen här uppe, fint igår när vi kom så de blev ute ett par timmar direkt, å idag så va de lika fint.
Pappa har harvat päråkrar (4st), Kört gammtraktor runt hela byn. Jag har åkt jag oxå, va lite lat, gick byn igenom å åkte hem. Man får inte va dum inte.
Klippt gräsmattan för första gången idag.
Va fint de blir när man klipper, inte konstig att man gör de!!
Katterna har vare ute hela dan. Dom e så duktiga, kommer när man ropar, om man inte har hoppat upp på dasstake å inte våga hoppa ner, Rumpan va ute på äventyr, men berätta vart han va så vi hitta åt han. Nu e de skönt å ligga inne ser de ut som dom tycker. Mina små innekatter är på ute äventyr när dom är här, men sååååå duktiga.
Mycke folk e de i byn.
Tur de så man inte behöver känna att de e folktomt såhär två helger innan man flyttar upp.
Tänk om ingen va uppe, va hemskt å flytta hit å tänka att man blir själv hela sommarn. Men nu behöver jag ju inte känna så när de e bilar i nästan varje gård.
Å vem vill missa sånna här fina dagar i fjällen!!!!!

Inga kommentarer: