lördag 23 maj 2009

fiskelimums sa katterna



Vi fiskade inatt. Javet, pappa å jag vi e ena riktiga fiskare vi, ute hela nätterna för å få lite fisk.
Nä inte riktigt va?!!
Men fisk fick vi å jag tränade armar, blåste i morse när vi va ute.
Kokade fisk till middan, å katterna va som galen, satt nästan i tallriken när vi åt. Gissa om dom blev glada när dom fick.
Eller de kanske syns??
hahahihi
Annars har de vare en blåsig dag, å jag har inte gjort så mycke. Städat lite så jag ska ha nånstans å ha kläder i sommar, äte godis å bara vare.
Nu har jag en Tass som ligger bakom mej i fotöljen å bara mår gott, tror han blev mätt av fisken. Han myser å jag vill inte stiga upp när han e såhär go. Åsså e de så varmt å skönt åt ryggen.
Har letat omvandlingstabeller för stegräknarn idag. Alltså inte för stegräknarn utan för mej när jag gör nåt som inte stegräknarn inte kan registrera.
Hitta mycke skojigt. Från Ö-vik hadde dom skrive per minut. Så om jag dansar sällskapsdans snabbt, (vad snabbt e de framkom inte, en bugg eller en fox till samma låt e ju olika snabb, hängde ni med). Vart va ja, en snabb sällskapsdans e 167steg/minut, å en sakta 91.
På en annan så blev 2 timmar bugg 15.500 steg, å enligt minuträknarn blir de 20.000. Vilken tror ni man räknar efter.
Jaja, jag vet att räknar man bara minuterna så kan man ju inte räkna när man står still, då kan man ju kolla efter hur lång en låt e. Men, om jag e på buggkurs å dansar från 19:00 till 22:00 å bara räknar två timmar då förlorar man ju. Eller?? Jag står ju lite där, så...
Tror ändå att jag går efter hur många steg jag tar enligt stegräknarn, men tror jag ska testa å omvandla när jag dansar ballroom, för där hinner inte stegräknarn med eller tycker att jag tar för konstiga steg. Så då kanske jag får till mycke mera steg än vad jag brukar.
Oj, nu blev de säkert tungt å läsa, men jag har fått skrive av mej lite iallafall. Å lite hur jag tänker å de e inte enkelt, fattar inte själv iblan så, egentligen borde jag radera men de gör jag inte.
Ska iallafall omvandla lite idag, när jag rodde, för nu har jag 3780 steg å klockan e 20 över 18.
Å de e lite lite om man vill röra sej 10.ooo steg per dag.
Tjoho på er

Inga kommentarer: