söndag 25 december 2011

SENOR PEREGRINO
av Cecilia Samartin

en tjej med födelsemärke tar sej över gränsen från mexico till stora landet i norr.
får jobb på ett mentalsjukhus, där hon ska se till en man som hon inte får prata med bara passa upp.
Vad gör hon, jo hon börjar umgås med mannen som inte vill nåt annat än berätta sin historia. Vi får följa mannen genom hans pilgrimsfärd i Spanien, han skulle bli präst men de händer mycke under en lång vandring och det berättar han om för Jamilet, och för oss som läser.
både hon å jag va lika fast i berättelsen.

Igen en bok man inte kan lägga ifrån sej, snabbt va den utläst å saknad!
boken köpte jag på måfå, en sån där som man bara får för sej å köpa. Å jag ahr faktiskt haft tur med mina impulsbokköp. hoppas turen håller sej.


FARLIGA OGIFTA MÄN
Daniella Steel

Baksidan tycker jag inte stämmer med innehållet.
tre män som lever loppan nån månad om år på en båt, annars jobbar dom hårt och är såååå olika som man kan tänka sej att tre kompisar kan va. en rik duktig man, en advokat å en konstär.
Alla tre rädda för kärleken å där räknar man ut vad som händer.
Men lite tvister finns å en bok som inte alls va så tantsnuskbokvältare som jag trodde den skulle va.
Köpt förra eller året innan av jultidningsförsäljare, men inte haft lust å läst förrn nu (eller ett tag sen) hahaha, nu när jag e boktokig går allt i mej (nästan).
Daniella Steel e ju alltid ett säkert kort. bara så ni vetQ!

Inga kommentarer: