torsdag 16 augusti 2012

mumsfillibabba

jag älskar hösten, jag riktigt älskar hösten. Har man  kunna vare tillsammans med hösten så har jag vela vare de.
Såååååååå jäkla fint de e. å ändå har de inte blive gult i träna än. Men mörkt å man får tända lampor å elda i kamin å mysa.
Jättevarmt å vi har äte på bryggan i dag å vare ute med båten en sväng å fiskat, å när vi kom upp så har jänterna hunne in å tänt lampor å de e ju så fint å stå ute å titta in på lampor som lyser.
de ser så hemtrevligt å mysigt å ja jag hittar inte ord. men jag gillar det.
Å lampor ute på gårn, å på fjösväggen, de e sååå fint så de gör ju ont i hjärtat=)
Jag e inte som alla andra jag (fast jag känner fler som gillar hösten bättrre än våren så de så!!)
Jag har längtat kantarell plockning hela sommarn, å jag hoppas på lite blåbär å hjortron oxå när jag nu har lite tid över i helgen å titta efter lite bär här runtomkring. eller bara vara å ligga å titta på när hösten kryper närmare in på knuten.

Jag ahr förhoppningsvis fått förlängning på viket till nyår, känns ju skönt å eftersom jag lagt schemat e jag glad. hahaha

Ska visst ha lovat storaT att jag ska börja jogga med henne, ur nu jag ska orka det. pust, hur kunde jag lova de???
men jag ska testa iallafall,. återkommer hur det går.
Kikkisyster å jag har stegräknarna på varje dag, men jag har vare jättelat dom två sista veckorna, så lat att jag skäms. inte en promenad har de blive, Jag å E som vare så duktig förut i sommar=(

Men nu sitter jag å rapar surströmming å tänker så göra resten av natten=) för de e sååå gott å äta å så mysit å äta den på bryggan, de va första gången jag gjorde de. Tillåmed nypärer hadde jag. Jag å lillaT satte varsin pära i varsin hink i våras å dom va både stora å små idag så....
Hahahaha jag ahr ju en hink till så kanske man kan äta surströmming en gång till innom en snar framtid. Nästa år måste jag sätta fler hinkar=) Har ju en perfekt vägg för småodling i hink.
Första smultronet slank ner idag oxå, har ju dom på komposten å de e fullt med kart. så de blir nog fler smakprov under hösten.
jordgubbar har jag äte så jag e lej på dom, lillaTs födelsedagstårtor va smockade med jordgubbar=) Lyxigt.

Jag har rott lite grann i kväll men har ont i handlederna, men de beror nog lite på årerna oxå, men en sak till jag måste träna. jag har inte tränat på hela sommarn, men gått mycke så jag har inte ont i ryggen, men jag måste röra på mej varje dag nästa för å inte ha ont.
Måste nog börja dansa igen, men har jag nån lust med de?

Nu ska jag sova.
snart
strax
om en minut
kanske
eventuellt

Inga kommentarer: