måndag 27 augusti 2012

Jungfruns älskare
   Philippa Gregory

Året är 1558 och Elizabeth blir drottning av England

Amy och Robert gifte sej av kärlek när han va ung. Hon en bonddotter å han en son vid kungliga hovet.
Hon vill leva ett enkelt liv på landet och han vill bli kung.

Sen barnsben har Elizabeth och Robert kännt varandra och lekt på slottet.
Nu när hon sitter själv på tronen och ska leda England i både krig fred och kyrkligheter ser han sin chans att bli kung.

En kärlekshistoria med historiska vingslag av äkthet.
En historia fylld av intriger, kärlek, svartsjuka, många ridturer, hemliga dörrar mellan kungliga sovrum, ärkehertigar av Spanien och krig med Skottland.

Hon e jäkligt duktig på å skriva hon Philippa Gregory. Intet långtråkigt och intet för kärleksklibbigt.
En bok man kan sträckläsa, jag gjorde de inte då jag tappade all läslust i sommar, men nu när jag började läsa igen så kunde jag inte sluta, å attans de gick för fort så nästa bok e redan påbörjad=)


Men vad ska man läsa mera då. bäst jag kollar upp bokhögen breve sängen. finns några spännande böcker jag lånat av Camilla. =)
Åsså måste jag läsa ut  Hon dansade en sommar, vet inte varför jag inte blir klar med den nångång. lite svår bok va de fast lättläst ändå. konstigt dedär.

Annars då. Jo de e höst å de blåser å de gör ingenting, fast vart e kantarellerna??

kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blindstyre!
Såg du inte oss?

Annica sa...


vem skulle jag ha sett=)