tisdag 12 juni 2012

Nu ska de visst va sommar=)

Ja alla tecken tyder på de här hemma, hästarna e i sommarhagen, hästdynga e utkörd, vi har äte ute på altan några gånger (för ett tag sen faktiskt) bryggan har vatten runt sej, gräset e klippt. Å jag har faktiskt haft klänning på mej, när jag for på jobbet igår!
Men klänning å fibertröja ger ju kanske inte nån jättesommarkänsla fast den va blommig. Å just nu sitter jag i underställe för de va på igår när vi bjö chefen på pensionmidda ute på hempan.
Å hemma i älskade Björkvattne drog de så kallt att gamla täckbyxerna inte alls va för varma å ha på sej när vi satt på traktorn för å få ner pärena i backen.
Men nu e de gjort!! Så skönt att de inte hänger över en, nu kan man ta tag i allt annat som behövs göras. =)

Men nu en liten fråga: Hur gör jag för att blogga från min lilla söta samsungtelefon, e ju så lätt å lägga ut bilder på facebook från telefonen, Vill kunna göra de till bloggen oxå så de blir lite roligare. E ju lättare å ta med telefonen jämt än stora fina kameran, å bra kamera har jag visst på telefonen om jag får säga de själv=)
Men va kul om jag kunde blogga från telefonen, då gick ju allt mycke lättare, å fortare. Å jag kanske inte glömmer de jag tänkte skriva=)=)

Nä nu ska jag ut å gå tror jag, Kikkisyster å jag springer ju i kapp i promenadfart med varsin stegräknare. Å jag har vunne en månad men nu klipper hon gräset å får en massa miljoner steg lite rätt som de e, inte kuligt för jag inte,men men, jag ska SKA vinna den här månaden oxå, så...... =)

Inga kommentarer: