tisdag 20 augusti 2013

Nu ska jag chocka både mej själv å bloggen, här e jag igen=)

tänkte bara berätta att jag e lite galen, hallongalen!

men som smurfarna sjunger sjunger jag också=)

Saft saft hallonsaft, bättre saft har ingen haft

som tur e äter inte Rumpan hallon, men han äter upp mina vindruvor å plommon=) har just delat ett jätteplommon å några vindruvor! gokatta
ja just hallongalen, jag har plockat med pappas hjälp en jävla massa hallon så nu har jag frysen full med både safthallon som ska kokas å kokad saft i flaskor. Luktar så gott här hemma, undra om de finns några fler blåbär i skogen? ska koka blåbärssaft också (tror jag) saft av nå slag ska de bli i alla fall.
Man känner sej bra rik när frysen e full av bär, å snart förhoppningsvis av svamp också!

Ja kände jag mej nöjd i sist e ja nöjdare nu fast jag slog till knät under bordet så jag trodde jag skulle dö när jag rensade hallonen, men förhoppningsvis går de över till imorn.

kram på er från galna jag=)

Inga kommentarer: