fredag 14 januari 2011

20 grader kallt, just nu solsken men när jag steg upp för en 40minuter sen så snöade de.
Å jag har ingen värme på bilen så jag hoppas den startar så jag kan åka å handla nån mat.
E efterfrågade nåt gott när de ändå va fredag, fast de kanske blir pannkaka bara. De e faktiskt gott, tänka att de fanns en period då jag inte gillade pannkaka!
Fast, de e ju mycke jag inte gillar så de kanske inte va så konstigt ändå.

Sist så skulle jag hämta en kavel, hadde inte nån så de blev till å kavla med en helt vanlig platt sak, men de kanske va lika bra de, för FAN va bra de gick för mej å baka.
I vanliga fall när jag ska baka perkavring så svär jag så de osar mer än från norskplatta, men inte den här gången. Å pappa grädda så bra!!
Jag e sååååå jäkla imponerad av oss så de här blir till å göra mera ofta, å inte med en rannikavel utan med en platt å med erlingpera å mandel. Tror de e receptet faktiskt!! Ett framgångsrikt sådant. Nu skulle jag bara vilja baka pickebrö oxå!!!!
Å bullar.

Den tolfte va vi till mamma å grattade henne, fick pulsa djupsnö men de e de värt. Å de blåste inget så vi kunde tända ljusen å jag skulle tro att dom fick brinna oxå, nu hoppas jag att inga djur va dit å nöp rosorna =) fast jag tror inte mamma skulle ha nåt imot de, skulle bara tycka de va roligt.
Snyft

*harkel*

Jaha, nä nu kanske jag ska äta min frukost färdig å fortsätta tvätta kläder å fundera på midda.

Kramar på er

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Råkade slinka in här :-)
Läser mycket om pappa.
Har du ingen kille?
HAve a nice life

Annica sa...

och vem e du??

Amanda sa...

hej tjejen :))

kikar in såhär på kvällskvisten för att önska dig en god natt..hoppas allt är bra o att vi snart ses något :) kram på dig