söndag 6 april 2008

helgen

Jaha, vad hadde jag för planer?
Köra skoter, dansa, tat lugnt!
Tja, skoter, vi börjar väl där, pappa å jag körde fast 50 11 gånger, å de på några kilometer. Höll på att ge upp där ett tag, de e jobbit lyfta skoter när man inte har några muskler. Men vädret va fint, solen sken, vi svettades, å inte gick de å klä av sej inne i skogen heller för de droppa snöblask av träna, de hadde typiskt nog snöa på natten.
Tat lugnt, ja de gjorde jag efter vi bure in alla kläder å väskor å tvn mm., vi har liksom inte skotta fram till stugan nåt i vinter sååå.... en smal gång har vi. Mysigt faktist! Drack grogg å åt chips å "torkat" fläsk, å sydde tre nåldynor. De e lugnt å avslappnande för mej. Lörda kväll då? Ja ha, ja den e... vad ska man säga, de som hände har aldrig hänt, de jag sett har jag aldrig sett. De har jag svure på!!!

Dansa, ja just ja! hmm. Jag låg så skönt i morse så... nä. Bidde ingen danskurs i lindyhop för mej, å herrP ville inte dansa med mej, så jag hadde ingen partner. men va ner å titta på dom när jag kom hem, såg roligt ut. Ska få lära mej av Danslärarn i bugg på onsdag.

Inga kommentarer: